jan mije tu

Language learning: How to speak Toki Pona, translation problems, advice, memory aids, tools and methods to learn Toki Pona and other languages faster
Lingva lernado: Kiel paroli Tokiponon, tradukproblemoj, konsiloj, memoraj helpiloj, iloj kaj metodoj por pli rapide lerni Tokiponon kaj aliajn lingvojn
Post Reply
jan_endy
Posts: 12
Joined: Wed Feb 23, 2011 7:07 am
Location: ma Kanse

jan mije tu

Post by jan_endy »

Hello dear toki-ponists,
here is a new episode of my Merlin saga, named "the two husbands".
Best regards
jan Enkimon

jan mije tu

jan Uten li kama jan lawa pi ma Piten la ona li wile kama jo e jan meli.
tenpo suno mute la kulupu pi jan lawa li tawa ma. Taso jan Uten li lukin ala e meli pi pona lukin tawa ona.

tenpo suno wan la ona li kama tawa ma Konuwa. ma ni li pona lukin li poka selo telo suli. insa ma ni la jan li ken lukin e kasi anpa en soweli mute.

tomo suli Tintakel li lon ma ni li lon poka selo telo suli li lon anpa kiwen pi suli mute la jan ala ken utala e tomo ni. tomo Tintakel li tomo suli pi jan Koluwa en jan Iken. jan Koluwa li jan lawa pi ma Konuwa. jan Iken li jan meli ona.

jan Uten li lukin e jan Iken pi pona lukin la ona li olin e ona.
tenpo ni la jan Koluwa li weka lon utala. jan Uten li pilin pona tan ni.
ona li toki e olin tawa jan Iken. taso jan Iken toki e ni:
"jan lawa o mi olin taso e jan mije mi. o toki ala e olin tawa mi. o weka lon ma sina."

jan Uten li tawa ala. ona li esun e kiwen mani mute e len mani pi pona lukin. ona li pana e ijo ni tawa jan Iken. taso jan Iken li kama jo ala. ona li poki e sama lon tomo Tintaken li toki ala tawa jan Uten.

jan Uten li utala e tomo suli. taso tomo Tintakel li anpa kiwen pi suli mute. jan ala ken utala e tomo ni. jan Uten li pilin ike mute tan ni. ona li jo ala e nasin tawa jan Iken.

jan Melin li sona ali la ona li sona e pakala pi jan Uten. ona li kama tawa jan Uten li toki e ni:
"jan lawa o sina pilin ike tan seme"
"mi kama nasa tan olin mi pi jan Iken. tenpo suno ali en tenpo pimeja ali la mi wile lukin e ona. taso ona li poki e sama lon tomo suli ona. sina ken ala ken pali e ni"
"jan lawa o mi wile ala pali e ni. jan Iken li jan meli pi jan Koluwa. ni e ike"
"jan Melin o sina pali e ni la mi pana e ijo ali mi tawa sina."
jan Melin li lukin e tenpo kama li toki e ni:
"jan lawa o mi pali e ni. taso tenpo pimeja ni la sina en jan Iken li pali e jan lili. mi wile e jan lili ni. sina en mi taso li ken sona e ni. ni li pona ala pona tawa sina"
"pona."

jan Melin li toki e toki kon pi wawa mute. toki kon ni li nimi e kon pi akesi kon. jan Uten li kama sama ali e jan Koluwa. jan Melin li toki e ni tawa ona:
"o tawa tomo suli pi jan Iken. sina kama jo e ijo wile sina."

jan Uten li tawa tomo Tintakel. jan Iken li lukin e ona sama pi mije ona li kama jo e jan Uten insa luka ona li pana e uta tawa ona. ona mute li tawa tomo lape.

tenpo pimeja ni la jan Koluwa li moli tan utala. jan Iken li kama sona e ni: jan unpa ona li lon ala jan Koluwa. taso ona li sona ala seme. tenpo kama la jan Uten li kama e jan mije pi jan Iken.

jan lili li kama li nimi e Antun. taso tenpo suno pi nanpa tu ona, jan Antun li weka. jan Iken li pilin ike mute tan ni. jan pali pi jan lawa li lukin e ma ali. taso jan ala li lukin e jan Antun. jan Uten taso li sona e ni: jan Antun li lon poka jan Melin.
janKipo
Posts: 3064
Joined: Fri Oct 09, 2009 2:20 pm

Re: jan mije tu

Post by janKipo »

sina toki pona. o awen toki!
jan_endy wrote: tenpo suno mute la kulupu pi jan lawa li tawa ma. Taso jan Uten li lukin ala e meli pi pona lukin tawa ona.
Presumably already in the country so don't go to it. So 'tawa (poka e weka) lon ma' (the parenthetical is just a flourish to get in the travelling around. Probably 'pona lukin pi tawa ona' , not "don't see in his behalf a beutiful woman" but "don't see what look beautiful to him"
tenpo suno wan la ona li kama tawa ma Konuwa. ma ni li pona lukin li poka selo telo suli. insa ma ni la jan li ken lukin e kasi anpa en soweli mute.
I *think^ that 'poka' "near" uses 'tawa'. I am not sure what a big wet skin is, but I sense somehowthat what you want to say is "near to the shore of a lake/the ocean" "shore" is usually 'poka telo' "water side" , so Lake/ocean shore" would be 'poka pi telo suli' . Multiple direct objects take individual 'e's, so 'e soweli mute'.
tomo suli Tintakel li lon ma ni li lon poka selo telo suli li lon anpa kiwen pi suli mute la jan ala ken utala e tomo ni. tomo Tintakel li tomo suli pi jan Koluwa en jan Iken. jan Koluwa li jan lawa pi ma Konuwa. jan Iken li jan meli ona.
This looks more like a "since" than an "if", so simply assert the first (here 'la'd) sentence, then use 'tan ni la' before the second. 'lon anpa pi kiwen pi suli mute' (big stone, not big bottom).
jan Uten li lukin e jan Iken pi pona lukin la ona li olin e ona.
tenpo ni la jan Koluwa li weka lon utala. jan Uten li pilin pona tan ni.
ona li toki e olin tawa jan Iken. taso jan Iken toki e ni:
"jan lawa o mi olin taso e jan mije mi. o toki ala e olin tawa mi. o weka lon ma sina."
Maybe it is clear from context but it won't hurt to say 'ona mije li olin e ona meli' -- a point for English.
'tan ni' at the end tends to point forward to the next sentence, I think this is the backward looking 'tan ni la' at the beginning. I skip the rant about 'pilin pona'.
'toki e olin' is puzzling, love is not something you can say exactly, but Uther is clearly doing more than just alking about love. I pass.
She doesn't just olin her husband (she unpa him, for example), but her husband is (presumably) the only one she olin, so 'olin e jan mije mi taso'. English loses points on this one. I would say 'weka tawa' but 'lon' is also correct, though with less "scram" in it.
jan Uten li tawa ala. ona li esun e kiwen mani mute e len mani pi pona lukin. ona li pana e ijo ni tawa jan Iken. taso jan Iken li kama jo ala. ona li poki e sama lon tomo Tintaken li toki ala tawa jan Uten.
"But Iken didn't get" An object would help ('ijo ni') or something to suggest it was her choice, not happenstance. I'm not sure of how to do that.
jan Uten li utala e tomo suli. taso tomo Tintakel li anpa kiwen pi suli mute. jan ala ken utala e tomo ni. jan Uten li pilin ike mute tan ni. ona li jo ala e nasin tawa jan Iken.
Not sure what the message is 'lon anpa pi' "at the root of" or 'anpa pi' is the root of" or even 'anpa e kwen...' "dropped very big stones". 'jan ala li ken' I suppose 'utala' is wrong here, since he is battling it. It's just that no one can 'anpa' "defeat" it. or 'kama jo' "capture it".
jan Melin li sona ali la ona li sona e pakala pi jan Uten. ona li kama tawa jan Uten li toki e ni:
Again, more "since" than "if".
[/quote]"jan lawa o sina pilin ike tan seme"
"mi kama nasa tan olin mi pi jan Iken. tenpo suno ali en tenpo pimeja ali la mi wile lukin e ona. taso ona li poki e sama lon tomo suli ona. sina ken ala ken pali e ni"[/quote]
Presumably "fix", not just "do", since nothing has been explicitly asked for yet. 'pona e ni'

jan Melin li toki e toki kon pi wawa mute. toki kon ni li nimi e kon pi akesi kon. jan Uten li kama sama ali e jan Koluwa. jan Melin li toki e ni tawa ona:
"o tawa tomo suli pi jan Iken. sina kama jo e ijo wile sina."
'nimi 'kon pi akesi kon'' "called "Dragon magic"" 'samai is a Prepositon, so no 'e'. Probably no 'ijo'.
jan Uten li tawa tomo Tintakel. jan Iken li lukin e ona sama pi mije ona li kama jo e jan Uten insa luka ona li pana e uta tawa ona. ona mute li tawa tomo lape.
'ona pi sama mije sama' (to avoid 'ona's). he is like the count, not the seeing is like the count. kama jo' seems weak again; I would have said 'luka e ona li uta e ona' but I am not flowery. 'ona tu' ('mute' is strictly three or more)
tenpo pimeja ni la jan Koluwa li moli tan utala. jan Iken li kama sona e ni: jan unpa ona li lon ala jan Koluwa. taso ona li sona ala seme. tenpo kama la jan Uten li kama e jan mije pi jan Iken.
Probably 'kama moli' since it is a timed event. No 'lon' (he wasn't ON/IN jan Koluwa, he just wasn't jan Koluwa: 'li jan Koluwa ala' 'sona ala e seme' Uther doesn't bring her husband he just become him 'kama jan mije ona'
jan lili li kama li nimi e Antun. taso tenpo suno pi nanpa tu ona, jan Antun li weka. jan Iken li pilin ike mute tan ni. jan pali pi jan lawa li lukin e ma ali. taso jan ala li lukin e jan Antun. jan Uten taso li sona e ni: jan Antun li lon poka jan Melin.
"The baby arrives and names Arthur" What did this nameless baby name Arthur (I don't remember what he is called in the early parts of Sword in the Stone). Passives are hard to do in tp in a nice orderly way. Here the easiest is probably just 'kama li jan Antun' "the baby came and was Arthur". (or 'kama jan Antun' to add to the motion). 'kama weka' for the dynamics. 'tan ni la' looking to the disappearance, not to the search. Probably looking IN the whole land, not just at it 'lukin lon ma ali' 'lon poka pi jan Melin' or just 'poka jan Melin'. "at Merlin's side" or "with Merlin".

awen la ni li pona mute.
Post Reply