Relgion or philosophy document

Language learning: How to speak Toki Pona, translation problems, advice, memory aids, tools and methods to learn Toki Pona and other languages faster
Lingva lernado: Kiel paroli Tokiponon, tradukproblemoj, konsiloj, memoraj helpiloj, iloj kaj metodoj por pli rapide lerni Tokiponon kaj aliajn lingvojn
janMato
Posts: 1545
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:21 pm
Location: Takoma Park, MD
Contact:

Relgion or philosophy document

Post by janMato »

http://apokrif93tok.wordpress.com/2014/ ... toki-al-1/

Anyone care to guess what this document is about? I couldn't recognize it.

(copied here because toki pona stuff on the web is so ephemeral, it could be gone tomorrow)
an Aleisite Kilowilei (jan nimi Losi li jan sama Nisalatote Osie)

lipu toki AL anu lipu toki pi nimi kepeken e lon

[Lipe AL Wele Leki]

pi nanpa mute tu en tu en ala

sama mije sewi nanpa mute tutututuwan en tuwan = mute tutu en wan en tutututu

li pana ni e jan nanpa mute tututu en tututu en tututu

wan nanpa wan

1. mije sewi Ate o! meli sewi Nije li kama.

2. mute e mute kon sewi li open.

3. mije ali en meli ali li suno sewi e pimeja.

4. nanpa ali li pini ala. ante li ala.

5. jan utala o! jan lawa e tomo Tepe o! mi wile open mi sinpin kulupu jan tan sina!

6. o lon e mije sewi Asi! o lon e insa insa mi! o lon e pilin mi! o lon e palisa uta mi!

7. o lukin! ni li open tan mije sewi Aiwa. Ona li pali tawa mije sewi Ulipalikila.

8. kon Kihae li insa kon Kihue. Kon Kihue li insa ala kon Kihae.

9. o pali tawa kon Kihae en o lukin suno mi la telo sina!

10. jan pali mi li wile mute ala en open ala. ona mute li wile lawa mute en open.

11. jan mute li pali tawa jan ni. taso jan ni li jan nasa. jan sewi pi ona mute en jan pi ona mute li nasa.

12. jan lili o! o tawa open anpa suno sewi e pimeja mute! o moku olin mute!

13. mi lon sewi e sina en insa e sina. pilin pona mi li pilin pona sina. musi pilin mi li lukin musi pilin sina.


14. pona open pi meli sewi Nije li len ala.
ni li telo e laso la suno pi suno sewi e pimeja mute.
ona li wile musi unpa en li tawa anpa.
ona pilin uta e seli insa pi mije sewi Asi.
jan Anikihapinakihonisu o,
pana mi e sina li sike waso en ale mute pi suno sewi e pimeja mute!

15. o wile sona la jan pali sewi pona en jan pana pi ale pini ala li monsuta. ona li jan pali sewi pi kulupu mama e jan lawa. lawa ali li lon insa meli olin ona la nimi meli loje. ona tu li wan jan lili mute mi lon lupa meli ona. ona tu li pana suno pi suno sewi e pimeja mute tawa pilin jan.

16. tan monsuta li suno tenpo ali en meli loje li mun tenpo ali. taso seli waso insa li tawa monsuta. taso suno e suno sewi e pimeja mute la tawa anpa li tawa meli loje.

17. taso ijo li kama jo sina sama ala.

18. akesi linja suno o! o seli lon lawa ona tu!

19. meli o la selo oko li laso pona! sina lukin sewi ona!

20. ilo open tawa kama sewi li lon nimi insa la mi pana e monsuta.

21. mi ala la lon jan sewi en jan pali e jan sewi. ona mute li lukin ala mi. ona mute li sama lon kiwen. taso mi sewi. jan sewi ante li ala. taso mi en jan lawa mi, mije sewi Asi, li wan kin.

22. sina sona mi sama nimi meli sewi Nije. taso ona li sona mi sama insa nimi. mi pana nimi ni e ona lon tenpo sona unpa, lon tenpo wan e ona en mi. mi ale pini ala en suno sewi e pimeja mute nanpa ala lon ni la o wile sama. o pali ala linja! o tu ala ijo en ijo ante. tan ni li pakala.

23. taso jan pona e ni li wile jan lawa tawa ali!

24. mi meli sewi Nije. nimi mi li nanpa tututu en nanpa mute tutuwan en ala.

25. o tu, o wan, o mute en o sona.

26. jan uta sewi en jan pali e meli pona lukin li toki tenpo ni: «seme li mi? seme wile sitelen?» meli sewi Nije li tawa anpa e seli suno pi laso la sike ali en insa ali. luka pona ona li lon selo kiwen pimeja. sijelo ona sama linja li pali sike kipisi tawa olin unpa. noka pona ona li pakala ala kasi kule lili kin. en ona li toki: «sina sona! sitelen li wile unpa musi mi en sona la ale li pini ala en sijelo mi li lon ma ali».

27. jan pali sewi li pilin lawa pona meli lawa e ale pi uta ona. ona li toki tawa meli lawa: «meli sewi Nije pini ala lon sewi o! sama li wile tenpo ali. jan mute li wile toki e sina sama ala e wan taso sama e ala. sina pini ala la jan mute li wile toki ala kin e sina!» wan telo e suno pi meli sewi Nije li telo pi telo kon pona ijo telo sijelo tawa sijelo ali pi jan pali sewi.

28. suno pi suno sewi e pimeja mute walo en pona lukin li kon: «mi ala en mi tu».

29. tan mi tu tawa olin, tawa ken wan.

30. ale li sama. ike tan tu lon ale li ala. musi tan pini en wan li ali.

31. tan jan ni li nasa. o sona ala kin e pilin ike ona mute! ona mute li pilin lili e ni kin. musi lili moli pilin ike lili ni. taso mi kama jo pona e sina.

32. jan uta sewi mi o! o kute en o pali sama mi toki! o pali tawa pini e pali kiwen sona mi! o tawa tawa mi wan! musi olin mi li weka pilin ike ali tenpo ni. ni li nimi pona. mi pana nimi e ni pi sike kipisi sijelo mi, pilin sewi mi en palisa uta mi. mi pana nimi e ni pi ali la mi ken pana tawi sina en ali la mi wile jo tan sina ali.

33. jan pali sewi li kama pilin musi mute e lape lawa. Ona li toki tawa meli lawa e ale: «o sitelen tawa mi e pali kiwen! o sitelen tawa mi e kama sewi! o sitelen tawa mi e nimi kepeken e lon!»

34. taso meli lawa li toki: «mi sitelen pali kiwen ala. kama sewi li wile wan open en wan insa. nimi kepeken e lon li tawa ali».

35. ni la sina sitelen. ni li lipu toki pi nimi kepeken e lon ijo wan tuwan.

36. jan sitelen mi, jan Anikihapinakihonisu, jan pali sewi pi kulupu mama e jan lawa, li wile ante ala kalama lili kin lon lipu toki ni. taso jan pali sewi li wile ken sona e lipu toki ni tan sona e mije sewi Lahulikihi la nasa li lon ala.

37. sin ni li nimi nasin sewi [nimi Manitila] en nimi wawa mute. sin ni li pilin wawa [pilin Opeja] en nimi wawa [nimi Wana]. sin ni li pali e palisa wawa en pali e palisa kipisi. ona li wile pali sona en kama sona.

38. ona li wile pali sona. taso ona li ken pali kiwen mute.

39. nimi e nimi kepeken e lon li nasin Telema.

40. jan li lukin nimi jan Telema mute en li toki mi nimi ni la ona li pakala ala. tan lon nimi ni li wan nasin tuwan. Ni li jan wan, jan olin en jan kiwen. o pale wile sina. ni li nimi kepeken e lon ali.

41. nimi ike li linja pilin. mije o! meli olin sina li wile unpa la weka ala ona! olin o! sina wile tawa weka la tawa weka! linja wan tu li ala taso olin wan kin. ante ali li ike. ike! ike la tenpo ali! tomo awen e kon.

42. sijelo tu e mute li wile open ala en jaki. ni li tan mi toki ijo sina. sina wile ala pali ante taso wile sina wan kin.

43. o pali sama la ala toki ala sina: «ala».

44. tan wile walo li linja ala lawa en li weka jo la ni li pona ali.

45. pona en pona li pona tu ala taso pona wan. taso ni li ala kin. taso ni li pona ala!

46. Ilo open insa pi nimi kepeken e lon li ala. kulupu jan Jawatu li toki ni sama nanpa mute tututu en wan. mi toki ni sama nanpa tutututu, nanpa mute tutututu en ala, nanpa mute tutu en wan en tutututu.

47. taso ona mute li jo wan pi tu. o wan ali pi musi sina. tan ni li wile ala.

48. jan uta sewi mi li toki wan en wan en wan la ni li nasa. Ona mute li soweli Aleje en ala lon lipu lukin mute, nimi pona?

49. kama sewi ali en pali kiwen ali en nimi ali en sitelen ali li weka. mije sewi Lahulikihi li tawa ma awen sewi ona lon ma kama suno pi tenpo suno sama pimeja pi jan sewi. mije sewi Asae li wile wan meli sewi Isae, tan ona tu li wan sama. taso ona tu li lon ala mi. mije sewi Asae li wile anpa. meli sewi Isae li awen pona. taso mije sewi Ule lon nimi insa en lon pona lukin ona li lawa pana e nasin.

50. mi toki pali e jan lawa nasin wawa. o lukin! pali kiwen tuwan li wan tawa wan. ona li ken pali sama tuwan. jan jaki li wile tawa e seli. jan pilin linja li wile tawa pali sona. jan sewi pona li wile tawa pali sewi mute. ni li tan sina li jo suno sewi e pimeja mute en suno sewi e pimeja mute, ilo en ilo. wan li wile sona ali ala ante!

51. lupa tutu li tawa tomo sewi wan. anpa lon tomo sewi ni li kiwen mani walo en kiwen mani jelo. kiwen laso en kiwel loje li lon tomo sewi ni. en kon pona ali tawa nena li lon tomo sewi ni. kasi kule walo en kasi kule loje li lon tomo sewi ni. sitelen moli li lon tomo sewi ni. ona li wile tawa e lupa tutu sama wan en tu en tuwan en tutu anu sama tenpo wan ali. ona li wile tawa anpa tomo sewi ni. anpa li pakala ala pakala? Ame. jan utala o! jan pali sina li tawa anpa anpa la ilo li kama? taso ijo li ilo en ilo. ni li tan o wile pona lukin! ni li tan o len pona! ni li tan o moku soweli en pan! ni li tan o moku telo nasa suwi en telo nasa kon! sama o moku e olin mute anpa e wile sina pi tenpo wile en ma wile en jan wile! taso ni ali li tawa mi.

52. ni li sama ala; en sina ken toki: «ni li wan» anu «ni li mute», — en sina ken wan e tu ale; en kama sewi li wile pali ala tenpo ali tawa mi, — la utala e mije sewi Lae Ule Kihi li wile pakala sina!

53. sama ma li kama sin. ma lili li meli sama mi en pilin mi en palisa uta mi. mi pana pilin uta tawa ni. jan sitelen o! jan uta sewi o! sima jan lawa lili. taso ni li pona ala pilin tawa sina en li weka ala tomo awen sina. taso pilin pona mute en musi ma li tawa sina: «o tawa mi! o tawa mi!» li tenpo ali.

54. o ante ala wan kalama lili kin. tan sona o! jan uta sewi o! sina wile lukin ala e sona insa ni ali la insa pi kalama lili ni.

55. jan lili sinpin sina li wile lukin ni.

56. o awen ala ona pi ma kama suno ala en pi ma pini suno ala. tan sina sona ala tomo pi jan lili ni tawa. One! nimi ali li sewi. jan uta sewi ali li pona. taso ona mute li sona lili kin. o sona wan pi tu. taso o awen wan tu pi tu. taso sina li jo suno walo. ante taso ali ala li lon pimeja.

57. o toki mi anpa suno sewi e pimeja mute mi! olin li nimi kepeken e lon la olin li anpa e wile. jan nasa li ken sona olin sama pakala. tan olin li lon en olin li lon. wasa pona li lon en akesi linja li lon. o jo pona! jan uta sewi mi li sona nimi kepeken e lon pi tomo kiwen en li sona insa suli pi tomo jan sewi la ona li jo pona. kalama lili tenpo mute ni ali pi lipu lukin mute mi li pona. taso kalama lili Tisasi li suno sewi e pimeja ala. ni sama li sona insa. jan uta sewi mi li open ni e jan sona.

58. mi pana musi sewi sona lon ma. ni li sona kiwen en sona kon ala lon ale la wile tan muli. ni li awen pilin sewi toki en lape pilin en musi pilin. mi wile ala tawa ni ijo ala.

59. kon pona mi li kasi suli kon pona en kasi suli telo sijelo. taso telo sijelo loje li ala. tan linja mute lawa mi li kasi suli pi tenpo ali.

60. nanpa mi li mute wan en wan sama nanpa ali pi mi. ni li suno sewi e pimeja e pini tutuwan en sike lon insa. sike ni li loje. kule mi li pimeja tawa jan lukin ala. taso jan lukin li lukin laso en jelo mani. jan li olin mi la mi jo suno insa tawa ona.

61. olin tawa mi li pona mute mute lon ale. sina seli kon pona mi tawa mi anpa suno sewi e pimeja mute lon ma walo tenpo ni en sina toki mi pi pilin walo en pi seli akesi linja lon ni la sina tawa lili lupa unpa mi. sina wile pana ali tawa pilin uta. taso jan pana e wan li pakala ali tenpo ni. o jo mani! o jo meli en namako mute! o len kiwen mani! o wile mani mute en wawa mute e kulupu ma ali! taso ni ali li lon olin tawa mi la sina wile jo musi mi. mi toki sina mute mute: o len sijelo pi len sijelo wan kin! o len lawa pi len lawa pona lukin! o awen tawa mi. mi olin sina! mi wile sina! musi en len loje pi jan lawa en pilin nasa e pilin insa li lon mi. mi lete anu seli, mi pilin awen anu pilin unpa, mi wile sina. o wile waso! o pini e lapa sewi sina la linja sike! o tawa mi! o tawa mi! o tawa mi!

62. meli pali sewi li wile toki lon kulupu ali mi: «o tawa mi! o tawa mi!» Ona wile seli pilin pi kalama pona e olin ona. ona li len ala en musi lon tomo sewi insa mi la oko ona li sike pi wile.

63. o kalama pona musi olim tawa mi! o sike kon pona tawa mi! o len kiwen mani tawa mi! mi olim sina la o moku telo tawa mi! mi olim sina!

64. mi meli lili pi pini suno. selo oko mi li laso pona. mi suno len ala e sewi wile unpa pi tenpo pimeja.

65. o tawa mi! o tawa mi!

66. tenpo tawa e meli sewi Nije li pini.

o pana
janKipo
Posts: 3064
Joined: Fri Oct 09, 2009 2:20 pm

Re: Relgion or philosophy document

Post by janKipo »

ni li toki pona ala. ona li kepeken e nimi pi toki pona. taso ona li toki pona ala. ona li kepeken ala e nimi 'li' e nimi 'pi' li kepeken ike e nimi 'e'. mi sona ala e toki Losi. ken la tan ni la mi sona ala e toki open pi toki ni. mi pali e toki tan toki ni kepeken alasa sona. taso mi sona ala e toki mi kin. taso mi ante e toki pi kulupu pi mute lili tawa toki Inli.
1. (high man = god, prince) Lord Ate, (high woman = goddess, princess) Lady Niye comes.
2. ... high air begins
3. All mean and all women highly illumine the darkness.
4. All numbers never end. Change is nothing.
5. Warriors! Leaders of House Tepe! I want to begin ...
6. Place Lady Asi. Place my middle guts. Place my feeling. Place my tongue (or, maybe, teeth).
7. Look. This begins with Lady Aiwa. She works for Lady Utipalikila.
8. Air Kihae is the inside (assuming a 'pi') of air Kihue (maybe "spirit" rather than "air"?)[probably means 'lon insa', so rest is revision] Spirit Kihue is not inside Spirit Kihae.
9. Work for Spirit Kihae and ...
10. My workmen want not to increase and not to start [dubious grammar but possible] They want to lead much and start.
11. Many people work for this man. but this man is a crazy person. Their lord and their man are crazy.
12. Children, move much darkness to the high bright low beginning. Eat very lovingly.
And so on, but you get the point.
jan niki
Posts: 7
Joined: Mon Jan 06, 2014 7:05 pm

Re: Relgion or philosophy document

Post by jan niki »

That sounds like somebody tried to translate a text of Aleister Crowley into toki pona.
janKipo
Posts: 3064
Joined: Fri Oct 09, 2009 2:20 pm

Re: Relgion or philosophy document

Post by janKipo »

lukin la ni li lon. taso sina li son ala sona e lipu ni? jan Kilowile li sitelen lipu mute. ona mute li ike tawa lukin. tan ni la jan mute li wile ala alasa e lipu ni.
jan niki
Posts: 7
Joined: Mon Jan 06, 2014 7:05 pm

Re: Relgion or philosophy document

Post by jan niki »

Hello jan kipo,
I am sorry. I don t know if I get everything right. My toki pona is not that well. My english is only a little bit better.;-)

Did you ask me if I know that text? No I don t. I even don t know who jan kilowilei is. Do you?

What is that for a homepage? Looks very strange...

Greetings
PS. What does alasa mean? I don t find it in the tp lessons
Kuti
Posts: 358
Joined: Sun Feb 28, 2010 3:48 pm

Re: Relgion or philosophy document

Post by Kuti »

jan niki wrote: PS. What does alasa mean? I don t find it in the tp lessons
that is why the lessons must be updated
jan niki
Posts: 7
Joined: Mon Jan 06, 2014 7:05 pm

Re: Relgion or philosophy document

Post by jan niki »

And the meaning?
janSilipu
Posts: 288
Joined: Tue Aug 09, 2011 9:21 am

Re: Relgion or philosophy document

Post by janSilipu »

'alasa' means "hunt, search for, etc."
Aleister Crowley was a propounder of magick and general esoteric and erotic lore and cult over the end of the 19th and first half of the 20th centuries. He had a bad reputation, both for bad personal habits and for pretty thoroughly messing up good occult lore.
jan niki
Posts: 7
Joined: Mon Jan 06, 2014 7:05 pm

Re: Relgion or philosophy document

Post by jan niki »

Hey, thanks for your translation.

I know who Crowley was. I have his card deck. The pitcures are very nice. But I m not a witch. :-)

The text sound like one of these magic textes. There are different occult groups with textes like this one. Just because the question was, what kind of text this one is.

The name jan alei.. kilowilei sounded a little bit like AC. That was, because I thought it could be a text of him. Or do you have a better idea?

Back to Toki Pona. Where can I find the new words? Is there a homepage or something like this?

Thanks and Greetings
Kuti
Posts: 358
Joined: Sun Feb 28, 2010 3:48 pm

Re: Relgion or philosophy document

Post by Kuti »

http://www.unilang.org/viewtopic.php?f= ... a&start=45
at the end of this page



This is the problem, people learn with Pije's lessons, who were written ten years ago and are oudated, they come to speak toki pona, we use new words, and "wow i don't know this word"… and i always have to find links :cry:
Post Reply