lipu pi jan Kuti, pour les francophones ;)

Toki Pona news: new website, upcoming book, announcements from the language's creator
Tokiponaj novaĵoj: nova TTT-ejo, venonta libro, aperonta libro, anoncoj de la kreinto de la lingvo
janMato
Posts: 1545
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:21 pm
Location: Takoma Park, MD
Contact:

Re: lipu pi jan Kuti, pour les francophones ;)

Post by janMato »

You need this website:

http://browsershots.org/

I think it is free for those who don't mind waiting.
Kuti
Posts: 358
Joined: Sun Feb 28, 2010 3:48 pm

Re: lipu pi jan Kuti, pour les francophones ;)

Post by Kuti »

i can wait :? and they don't have very very very old browsers :arrow:
BUT this is great anyway ! this would be useful !
janHanoki
Posts: 14
Joined: Mon Aug 27, 2012 1:35 am

Re: lipu pi jan Kuti, pour les francophones ;)

Post by janHanoki »

Kuti wrote:lipu pi jan Kuti

http://tokipona.voila.net/

tokipona.voila.net is the website i'm making and will open soon. The first site will be a simple dictionnary to french. I plan to make a better website in the future, but i don't know how long it would take.

tokipona.voila.net est le site internet que je suis en train de réaliser et qui ouvrira bientôt. Le premier site sera un simple dictionnaire a destination des francophones. J'envisage de faire un meilleur site plus complet par la suite, mais je ne sais pas encore combien de temps ça me prendra.

;)

( le site est en html 5 et necessite un navigateur récent. Please use a new browser to display the html 5 code )
I have linked to this on reddit.com/r/TokiPona. :D
lenati
Posts: 1
Joined: Sun Dec 05, 2010 2:20 pm

Re: lipu pi jan Kuti, pour les francophones ;)

Post by lenati »

Bonjour,

Je passe de temps en temps sur le site toki pona. J'ai vu la nouvelle page en html5 sur Voila!
Mon navigateur Opera sur Linux semble n'avoir aucune difficulté pour lire la page.
Amicalement
Lenati
Kuti
Posts: 358
Joined: Sun Feb 28, 2010 3:48 pm

Re: lipu pi jan Kuti, pour les francophones ;)

Post by Kuti »

pona tawa sina :D
merci beaucoup

Le test est suffisament concluant pour que j'implémente cela à tout le site.
Plus qu'a faire les autres pages, mais c'est plus facile à dire qu'a faire :?
Kuti
Posts: 358
Joined: Sun Feb 28, 2010 3:48 pm

Re: lipu pi jan Kuti, pour les francophones ;)

Post by Kuti »

http://tokipona.voila.net/

lipu sin mi li open. tenpo kama la mi wile pali lili e lipu ni. mi wile sona e tan tan nimi ale.

jan pi toki sin li sona e toki mute. jan ante li sona e toki mute ala. ken la ona li sona e toki wan taso. mi wile e ni: jan pi toki ante li lukin e lipu mi li pali e lipu sama lon toki ante. ni li lon la jan ante mute li ken kama sona e nimi pi toki pona!

La version augmentée du site est disponible. Quelques petites retouches auront lieu quand avanceront mes recherches étymologiques.

En dehors de la communauté des langues construites, force est de constater que tout le monde n'est pas polyglotte. Ce dont j'aimerai avant tout témoigner par ce site, c'est d'encourager les locuteurs d'autres langues à suivre mon exemple, et à traduire le dictionnaire du toki pona dans d'autres langues, afin d'en faire profiter une plus vaste population.

The expanded version of the website is here. It will be improved a bit when i'll do more research about etymology.

Except in conlang communities, it is aknowledgable that not everyone is polyglot. What i want to tell by this website, is to give inspiration to people who speak other languages to follow the exemple, and to translate the toki pona dictionnary in other languages. Hence more and more people will get access to it.

ale li pona!
Post Reply